Hem > Nykterserru > Nykterserru..hon som älskade.

Nykterserru..hon som älskade.

lieVi fanns för varandra. Bara för att kolla att vi fortfarande levde.

Det var inte självklart.

Vi födde varandras beroende med kärlek, sex och rött vin.

I det verkliga livet fanns vi på olika platser, bara ibland vågade vi titta på varandra och se det som inte var. Men vi önskade.

Vi var varandras fantasier.

– Jag älskar dig och jag hatar dig, brukade hon säga.

Just då var det så självklart logiskt att jag bara kunde le. Jag kände likadant.

Vi var verkligen varandras motsatser i allt vi ville och gjorde. Därför litade vi på varandra totalt.

Det fanns inget att vinna. Inget att förlora.

– Gör du mat ikväll, frågade hon.

– Kanske, svarade jag. Ska vi dricka ?

– Självklart. Du handlar.

Vi satt oss i hennes soffa. Vindunken på bordet och ölen i kylen. Vi hade så vi klarade en kväll.

Den enda tiden vi fungerade var när vi flydde in i dimman. När ingen av oss var oss själva. Då älskade vi.

Vi gjorde varandra till det vi behövde.

Två sökande, skadade människor som längtade efter trygghet. Kärlek.

Vi drack oss omåttligt fulla. Älskade och vågade glömma.

Glömma livet en liten kort stund.

Idag är vi vänner. Som inte pratar eller hör av oss.

Jag älskar henne. Alltid.

Små korta ögonblick räddade oss. Båda.

Kanske finns jag här idag tack vare henne. Hon som lät mig tro på lögnen. Hon som inte såg mig. Bara kände och gav kärlek.

Det är en kärlek jag önskar alla och ingen.

Ibland är det bara det som räddar oss.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

