Hem > Nykterserru > Nykterserru..”It’s alright, ma, it’s life and life only”

Nykterserru..”It’s alright, ma, it’s life and life only”

NAIgår tog vi medaljer på NA ( Anonyma Narkomaner ). Jag och en av mina bästa vänner.

Han 24 månader och jag 18 månader.

Jag var så stolt över min vän, hur han jobbat, allt han gjort och hur han lever sitt liv. Han hjälper mig att vara ren och nykter bara genom att han är det.

Vi satt på möte i Borlänge på NA, och bland vänner och andra narkomaner fick vi en bekräftelse på att det vi gör är någonting att vara stolt över.

Ibland hör jag från andra att tid inte är viktigt. Att allt handlar om att vara ren och nykter en dag i taget. Jag tror på det och lever så. Men vi behöver också få bekräftelse på att det vi gör är bra.

Att bekräfta för sig själv och att få erkännande från andra är ok. Positiv bekräftelse för det vi gör i tillfrisknande är bra, kanske livsviktigt. Vi är dåliga på att säga det själva. Klappa oss på axeln och säga;  – Fan, du har gjort det bra så här långt. Kör en dag till.

Men kanske är det inte för min skull som det är viktigast att bekräfta. När vi på möten eller på andra sätt visar att det funkar att vara ren och nykter, då visar vi också för de som har en önskan att lägga av, att det funkar. Det går att leva utan.

Jag är dålig på att tycka att jag gör bra. Men jag jobbar på det.

Ibland söker jag bekräftelse. Det gör vi nog alla i det vi gör.  Jag tror jag gjort så hela mitt liv, men då har det inte spelat någon roll om uppmärksamheten och erkännandet jag fått, byggt på en lögn.

Det betyder något idag.

Men det finns en renhet och en sanning i att få erkännande av mig själv ,och av de som är som mig,  för att jag är drogfri och nykter.

Det fungerar om jag vill, om jag har en tro på att jag kan, och om du hjälper mig.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Misse
    23 oktober, 2013 kl. 07:22

    Du är så stark och duktig som klarat det så här långt, belöningen i sig är säkert livet du lever nu men fira ordentligt tillsammans med dina fina döttrar och deras familjer. Julmust eller Hallonsoda är gott! Kramar från Misse

  2. 23 oktober, 2013 kl. 09:13

    Det är ju faktist, precis som du sa, jävligt nyttigt för oss ny-nyktra att se er som gått före. Ta medalj. Så vi ser att det faktiskt fungerar🙂 Häftigt stefan! Kram.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

