Hem > Nykterserru > Nykterserru..on the road-

Nykterserru..on the road-

på vägJag är en social kille, ibland på gränsen till utsuddad. Men jag vill verkligen vara dig till lags.

Vara din vän.

Du skapar mig, för att jag tillåter dig.

Det händer att jag funderar på varför jag har ett så starkt behov av att vara omtyckt, varför jag låter det bli på bekostnad av min  egen vilja och person.

Jag har åsikter. En egen vilja och en önskan om ett mål med mitt liv. Men jag låter det inte synas.

Någonstans efter alkoholvägen, fattade jag, att det var en bra överlevnadsstrategi. Att inte finnas.

Jag lät alla skapa mig.

Jag orkade bara spela så mycket. I kortare och mindre stunder under begränsad tid.

Sen låste jag in mig och var mig själv. Alkohol och droger fick mig att hitta kartan som ledde mig ner i grottan av personligheter, och där längst nere i högen. Fanns jag. Liten och rädd.

Så jag älskade ensam. Tiden ensam.

Är jag verkligen unik om att låtsas. Att tro att om jag gör dig lycklig och bekräftar dig, så tycker du om mig. Antagligen spelar det inte någon roll.

Att vara ärlig mot sig själv innebär ibland att vara ensam. Det måste inte vara dåligt.

Men det är ofta inte bra.

Jag börjar sakta inse att livet inte varar för evigt. Den tid vi har är begränsad. För att släppa in dig i mitt liv måste jag våga tro att du kan tycka om mig för den jag är. Det är inte enkelt.

Jag hoppas att jag har rätt, att  livet jag lever idag bara är instängt av de gränser jag själv sätter upp. Jag tänker försöka ta i med allt jag har. Släppa taget och ge mig iväg på den resa jag förtjänar. Den resa vi alla förtjänar.

Vår egen resa.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Misse
    27 oktober, 2013 kl. 08:25

    När du tycker om dig själv så kommer du att upptäcka att din omgivning också tycker om den riktiga Stefan som kommit fram. Sköt om dig och kram min vän.

  2. 28 oktober, 2013 kl. 01:42

    Du är helgrym på att skriva stefan! Kram.

  3. Hanna
    31 oktober, 2013 kl. 01:04

    Jag vill börja med att säga att du är fantastiskt duktig på att formulera dig och uttrycka dig. Jag hittade din blogg idag av eb tillfällighet och fastnade direkt i dina inlägg och har läst en hel del av dina senase inlägg. Att läsa dina barns ord var väldigt rörande. Jag är 23 år och förlorade min mamma för 5 år seda till följd av många års missbruk. Om du någongång känner dig otillräcklig eller inte kan se dina framgångar ( vilket jag förstår att du kan tvivla på) vill jag påminna dig om att den största gåvan du kan ge dina barn är att fortsätta leva för dom! Det finns mång döttrar hör ute som har kämpat varje dag för att ge sina föräldrar styrkan att välja den väg du har valt.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

