Hem > Nykterserru > Nykterserru..The world throu the eyes of the liar within.

Nykterserru..The world throu the eyes of the liar within.

I min värld är alla som finns omkring mig annorlunda.

Annorlunda jämfört med mig. Det är min lögn.

När jag ser dig. Känner jag mig liten. Förlorad och utan möjlighet till bättring.

Det låter som en fruktansvärt jobbig tillvaro, jag ser det när jag skriver dessa ord.

Sanningen är att jag för länge sedan accepterade att det är så min värld ser ut.  Men, du missförstår mig. Just nu.

Jag söker inte bekräftelse på att jag är viktig. Inte alls. Det finns tillfällen då jag trodde att det var så. Att jag på något sätt behövde ditt godkännande för att kunna se mig själv med ögon som färgades av värme och tillit.

Sanningen är så mycket närmare mitt sätt att se världen än vad jag någonsin skulle önska.

Alla de år då jag druckit och använt har skadat mig på sätt jag först nu börjar förstå. Det är inte i första hand skador du ser. De finns på ett annat plan, nästan osynliga även för mig själv. Men jag ser.

Sanningen är att jag på vägen har accepterat att jag inte kan vara utan insikt om den jag är. Så jag har svårt att bli uppslukad av det jag ska göra. Människor i min omgivning misstar ofta mitt sätt för slarvigt, okoncentrerat eller att jag inte bryr mig.

Jag är inget av det. Eller rättare sagt. Jag kan vara någonting annat.

Så även om jag kan, så väljer jag någonstans att inte vilja.

Exakt här ligger anledningen till att jag inte känner mig hemma i världen.

Jag är inte delaktig på grund av det jag bär med mig, det jag sett och gjort. Varje dag sätter jag på mig masken du ser. Och ler.

När jag skriver det här inser jag hur uppgivet det kan låta. Kanske är det så. Men för mig är det bara en fråga om att ha accepterat att jag lever  i den kunskap jag har. Jag har sett för mycket. Gjort för mycket.

Så utifrån denna verklighet går jag framåt. Det får ta tid.

Det enda jag med säkerhet vet är att om jag faller tillbaka till mitt gamla liv. Så förlorar jag allt.

En dag i taget snubblar jag vidare in i livet. Jag ser det lite ljusare. Lite finare.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

