Hem > Nykterserru > Nykterserru..Kärlek då och nu.

Nykterserru..Kärlek då och nu.

loveOm det fanns tusen och åter tusen möjligheter. Så skulle jag välja att missa.

Det är lättare att välja den vägen som inte leder framåt. Jag säger ofta att jag längtar. Efter dig.

Men jag gör verkligen motsatsen. När jag drack var det så enkelt att träffa någon. Det jag trodde var kärlek var närvarande i alla kontakter jag hade. Möjligheten fanns under varje ord vi delade.

Ni vet, ögonkontakten som sökte ett svar i det vi inte sa. Sökandet efter dig var så mycket enklare. Du letade också. Så vi fann varandra utan någon egentlig önskan om att ses.

Så slutade jag dricka. Blev nykter och började få lov att stå för det jag sa och gjorde. Ingenstans hade jag läst eller hört om hur svårt det skulle bli, att våga säga till någon när jag var nykter ” Jag älskar dig”

Det är så svårt att våga tro på att jag kan. Att jag har någonting att ge. Det är klart jag någonstans vet att, en dag så finns du här. Om jag kan ta mig över tröskeln till det värdiga livet. Dit där jag vågar möta dig.

Jag är nykter alkoholist och narkoman. Alltid.

Det kommer inte att förändras.

Men jag kan, om jag vågar. Älska.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Vera
    8 november, 2013 kl. 11:24

    Det är väldigt svårt, men också väldigt spännande att våga älska nykter! Att vara helt och fullt med på allt som händer och ärligt vara närvarande med varje känsla och nerv. Så otroligt mycket tuffare men också glädjande och givande är min erfarenhet. Vi kan!🙂 kram!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

