Hem > Nykterserru > Nykterserru..Bort och tillbaka igen.

Nykterserru..Bort och tillbaka igen.

livetDet är inte så konstigt. Att vi får tankar om att vilja lämna. Ta den snabba vägen ut.

Vi får dem alla. När livet är som svårast.

Ingen kan säga vad det är som får vissa att ta steget, när andra till slut väljer att inte våga. Ta steget när inga svar längre finns.

Jag blir snart 50 år. De som känner mig vet att den siffran är orimlig. Det skulle inte kunna hända.

Men här är jag.

Alive and kickin….

Eftersom jag är mig själv närmast så vet jag inte hur dina tankar såg ut just i den stunden då du tänkte lämna. Men jag vet hur mina tankar såg ut.

Jag kunde inte se. Det gjorde ont att vakna på morgonen och förstå att jag fortfarande var här. Så många gånger låg jag i sängen och bad om att få slippa vakna.

Det är en hemsk känsla som inte går att ta bort bara genom att tänka eller lyssna. Just i den stunden, finns inte du. Då finns inte någon.

Jag har sett för många. I min familj och bland mina vänner som varit där och inte hittat vägen tillbaka.

Alla har besökt den platsen, några återvänder aldrig. Jag gjorde det. Inte av egen kraft men med hjälp av vänner som såg mig. Drog mig tillbaka.

Om några veckor blir jag 50 år. Det är inte en självklarhet varken för mig eller de som känner mig.

Jag tänker vara kvar här. Älska och gråta. Se mina barn och barnbarn.

Tankarna från igår är långt borta. Men de finns kvar som en påminnelse om en annan plats i livet.

Jag saknar de som gick före.

Alive and kickin….for sure.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

