Hem > Nykterserru > Nykterserru..Att ha eller inte ha. Det är frågan.

Nykterserru..Att ha eller inte ha. Det är frågan.

tillräkligtJag hade bestämt mig.

Nykter  skulle jag vara idag och inte en chans att jag skulle dricka. Det var en sådan där stund när jag orkade ha en åsikt om hur min dag skulle se ut.

Dagen gick.

När klockan började närma sig halv två kände jag hur mina händer inte längre var mina. De darrade. Ok, ska jag behöva ha en kväll på gränsen till vad som är mänskligt möjligt att uthärda. Eller skulle jag åka ner till systembolaget och köpa lugn.

Det var lördag och minuterna var viktiga.

Om jag skulle våga köpa någonting att dricka, bara för att ha ifall att jag skulle behöva. Kanske skulle det kännas lite mer säkert om jag ändå hade alkohol hemma. Jag behöver inte, men bara för att känna mig lite säker på att jag kan dricka om jag verkligen måste.

Man vill ju inte köra torr.

Ett besöket med huva på, in på bolaget snabbt som en vessla. Ut och in och iväg.

Hela kroppen darrade av upphetsning och adrenalin. I bilen nästan grät jag av känslan av lugn när jag styrde hem med en systempåse full av det jag inte ville ha.

För oss som är alkoholister och narkomaner är just känslan innan vi dricker och använder, den bästa. Så har det alltid varit för mig.

När vi har. När jag har. Så pass mycket att jag vet att det räcker. Älskar jag livet. Jag kände mig så rik.

Det jag då trodde var frihet i att ha, är idag en så tydlig lögn att jag har svårt att förstå hur jag tänkte. För mig är den känslan hjärtat av min sjukdom.

Allt fokus var på att ha. Tillräckligt.

Idag har jag inget av det gamla, och allt det vackra jag aldrig sett tidigare.

Kram på er.

 

 

Kategorier:Nykterserru
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

