Hem > Nykterserru > Nykterserru..enkelt att vara arg.

Nykterserru..enkelt att vara arg.

ilskaJag är förbannad.

Det är svårt att sätta fingret på varför och det retar mig. Jag brukar kunna veta.

Eller så vet jag, men vill inte erkänna att jag tillåter det bekomma mig. Det skulle göra mig skyldig till att tänka fel.

Dra för helvete, tänkte jag och den röda dimman svepte in över mina ögon. Så befriande. Att vara arg är enkelt. Jag brukade tillåta mig att bli arg, bara för att jag kunde.

Då slapp jag känna någonting annat. Som försvar är ilskan bekväm och enkel att hantera. Just för att jag inte behöver ta ansvar i ögonblicket.

Så varför är jag så förbannad och irriterad idag. Det ligger antagligen hos mig, och inte hos personen som väcker känslorna. Om du frågar mig imorgon kanske jag vet mer. Ska titta på det.

Jag tror att jag känner mig utnyttjad och sviken. Men jag är ganska säker på att den känslan har sitt ursprung i någonting jag just nu inte kan se. Det är inte alltid vad jag tror. Som är sanningen.

Nu tar jag och plockar av mig den här jävla känslan, och tar ansvar för mitt eget. Du får ta hand om ditt.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

