Hem > Nykterserru > Nykterserru..Lite kaos ska det väl vara.

Nykterserru..Lite kaos ska det väl vara.

caosDet får inte bli för bra. När livet börjar flyta på och jag kan ana att det som tidigare har varit i konflikt med mitt liv är på väg att plana ut till en känsla av lugn. Då brukar det hända saker.

Jag trivs för mycket att leva på gränsen.

Någonstans inom mig finns en oro för att ha det bra. Kanske är det bara för att det är en så onaturlig känsla, som jag inte känner igen, inte kan hantera.

Om inte mitt liv har inslag av kaos, så tror jag att någonting är fel.

Det som brukar hända är att jag medvetet eller oftast omedvetet försätter mig i situationer som skadar mig. Om inte fysiskt eller psykiskt, så socialt.

Det kan vara ekonomiskt, arbetsrelaterat eller i mina relationer med människor och vänner.

Jag strular till det.

Ibland tänker jag på hur jäkla konstigt det måste uppfattas av de jag har omkring mig i mitt liv. Varför lever jag bättre i känslan av att misslyckas än att våga ta steget fullt ut i det jag vet är någonting bra. Att våga vara lycklig.

Hur konstigt det än låter, så ligger det antagligen i att jag kan hantera kaoset bättre än det ordnade och organiserade.

Nu menar jag rent känslomässigt.

I verkliga livet vill jag så otroligt mycket få struktur och ordning. Det är bara så otroligt svårt att tillåta lyckan att bo där.

Helt ärligt så får jag säkert någon form av belöning, hur skruvat det än låter, av att ha skam, skuld och sorg i mitt liv.

Det är helt säkert en effekt av ett liv som beroende.

Nu försöker jag verkligen. Tro inget annat. Jag ser problemet och försöker göra nått åt det.

Men det är faktiskt svårt.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Misse
    18 november, 2013 kl. 06:59

    Du har rätt… det låter lite skruvat att känna belöning av skam och skuld. Hoppas det ändrar sig så du vågar vara (åtminstone försöka vara) lycklig för det förtjänar du! Kram//Misse

  2. Anonym
    18 november, 2013 kl. 07:07

    En replik från en film med Samuel L jackson säger precis det, ” Du är inte beroende av alkohol, du är beroende av kaos”. Tror att jag har en liknande åkomma, skapar också kaos om livet känns för bra. Det är kaos jag känner igen och vet hur det känns och då känner jag mig på något konstigt sätt trygg för en liten stund, eller i alla fall känns det lite”som hemma”. Tack för igenkännade, igen.

  3. Vera
    18 november, 2013 kl. 10:22

    Verkligen lika, kram!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

