Hem > Nykterserru > Nykterserru..när min tid försvinner.

Nykterserru..när min tid försvinner.

pauseIbland sätter jag mig i bilen och åker dit jag tror att jag är på väg.

Det kan ta en halvtimme innan jag plötsligt inser att jag har hamnat på en helt annan plats än dit jag skulle. Hur tänkte jag nu och vart i hela världen har jag varit.

Jag trodde det var normalt. Att det hände alla.

Att tid försvinner. Mitt medvetande sätts på paus för en liten stund. Vad jag gör och tänker, vilka beslut jag tar och vart jag är på väg. Är ett mysterium.

För mig är det ett framsteg. Att det bara handlar om kortare stunder.

När jag tänker tillbaka  på mitt liv och försöker minnas, så är  månader och år, borta.

De ögonblick när jag inser att jag har tappat här och nu, är inte så dramatiska för mig. Det är så jag är.

Kanske är det bara min hjärna som flyr för en liten stund. Sätter livet på paus.

Alkohol och droger ger oss skador vi inte kan reparera. Jag känner mig utanför, annorlunda. Skäms för att det är så här jag funkar. Skadad.

Kanske kommer det alltid att vara så. Jag får leva med det också. Såklart.

Det gör mig inte till en dålig människa. Bara till en människa som fungerar lite dåligt ibland.

Ge mig en knuff i sidan, när jag försvinner. Eller en kram.

Då är jag tillbaka.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

