Hem > Nykterserru > Nykterserru..ursäkter och dimridåer.

Nykterserru..ursäkter och dimridåer.

iamsorryVarje gång jag försvarar mina misstag med en ursäkt. Förlorar jag någonting.

Mina ursäkter är oviljan att  ta ansvar.

I en perfekt värld är vi alla människor, där brister och tillkortakommanden i vardagslivet blir tillfällen att lära någonting om oss själva.

För mig, är det ofta ett tillfälle att utnyttja min verbala förmåga och vända misstagen utåt. Mot någon annan eller en tillfällighet jag inte kunde kontrollera.

Det är oftast bara en dimridå. Ett försök att slippa ta konsekvenser och ansvar.

Ett försök att mildra domen mot mig själv.  Den som slår mot min självkänsla.

Det är inte mig det är fel på. Det är resten av världen som inte förstår.

Jag gör så för att överleva de jobbiga stunderna.

Sällan eller aldrig tog jag mitt eget sätt att vara, för någonting annat är det bästa. Det enda.

-My way or the highway

Om jag kan se det, så finns det kanske hopp om att jag kan förändras. Ta ansvar. Säga till de som finns i min närhet;

– Förlåt mig. Jag gjorde fel.

När jag ser tillbaka på mitt liv som alkoholist, så inser jag hur många älskade vänner och familj, som fått lov att utstå mitt sätt. Att alltid ha rätt och med en ursäkt för varje fel jag gjort.  Jag gör så fortfarande ibland. Tyvärr.

Ett ursäktande, är bara ord utan mening.

En ursäkt och ett förlåt, i från hjärtat. Är någonting annat.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Vera
    4 december, 2013 kl. 08:28

    Ett uppriktigt förlåt, jag gjorde fel…det känns väldigt skönt när man kan och vågar. Kram Vera

  2. Misse
    4 december, 2013 kl. 09:11

    Eftersom du nu vet att dina ursäkter bara varit just ursäkter så har du kommit längre än vad många människor gör…och du har så rätt..ett förlåt måste komma från hjärtat för att vara på riktigt och kännas. Jag är stolt över att få kalla dig min vän! Sköt om dig och många kramar//Misse

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

