Hem > Nykterserru > Nykterserru..det vackra i fyllan.

Nykterserru..det vackra i fyllan.

partyGitarren klingade av Johnny Thunders.  Bara det bästa.

Sången av allt det vi älskade fanns där.

Glasen han aldrig bli torra och det vackra fanns i varje andetag. Meningar och ord uttalades för säkerhets skull minst 3 gånger. Så att inget skulle missförstås.

Eller så kanske vi bara glömt bort det vi nyss sagt. Det gjorde mindre eftersom ingen heller mindes vad som tidigare sagts.

Ni vet hur det är. När glädjen av vänner får livet att bli så mycket bättre.

Jag älskade de stunderna. Fortfarande. Saknar det.

Just dessa stunder är det fina. Tro aldrig att jag inte kan se att alkohol inte kan få oss vackra. Glada.

Han spelade alltid lite bättre som full. Min vän Musikern. Bara lite. Sjöng med lite mer inlevelse.

Den där stunden innan vi passerade krönet på fyllan som innebar nedförsbacke i allt vi gjorde.

Men före glidningen nedåt. Underbart.

Morgonen efter hade jag svårt att minnas. Det bra.

20-80  gäller.

20 procent av kvällen minns jag och den var underbart kul och kärleksfull. Vi var så.

De andra 80 procenten har jag inte en aning om. Det är de 80% som du minns. Som såg mig.

Så jag älskade stunderna med mina vänner. De som fortfarande orkade min 20%. Jag älskar dem fortfarande.

Jag är nykter men det finns stunder i beroendet jag saknar. Som inte finns någon annanstans.

Låter det märkligt och konstigt.

Välkommen till min värld.

Men det finns andra saker i mitt liv som fyller hålet av längtan till det som var. Saker som är så mycket viktigare.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Vera
    12 december, 2013 kl. 12:21

    Känner igen…första munnen vin som lovar en rolig kväll, förväntningarna är höga, vi är glada och i kväll ska vi ha så jävla kul!! Den känslan saknar jag…den varade inte så länge iofs. Kan också sakna känslan av gemenskap, en vi-känsla i gänget, som inte finns där nu när jag är nykter och inte de…jag är inte med, på riktigt. Ett uns avundsjuka infinner sig ibland…men som tur är kommer jag snabbt ihåg hur resten av kvällen brukade se ut, och det vill jag inte vara med om igen. Jag vill det så lite så jag känner omedelbart en tacksamhet över min nykterhet, mitt tillfrisknande och allt det jag har idag, tack vare att jag inte dricker. Ibland är jag rädd för att det där unset avundsjuka inte ska försvinna, eller att jag så gärna vill känna den där gemenskapen igen, att jag väljer att dricka igen. Hittills har det inte hänt och jag försöker bara göra rätt saker och välja rätt väg, varje dag, för att jag ska slippa. Men visst känner jag igen mig i dina ord, och det är alls inga konstiga tankar du har. Vi har väl alla ”förälskat” oss i allt det positiva som alkohol i lagom mängd för med sig, tyvärr har vi blivit sjuka av den och kan inte längre använda den vägen till ”lycka och glädje”. Så jag väljer att välja bort, det mår jag och min omgivning bra av….i alla tider. Du är klok som en bok :)Varm kram Stefan, Vera

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

