Hem > Nykterserru > Nykterserru..vart kom hatet ifrån.

Nykterserru..vart kom hatet ifrån.

hateJag har haft ett långt liv.  Tid att skapa den stund jag är i just nu.

Många gånger har jag gjort val som fört mig mot just den plats jag befinner mig på idag. En del bra. Mängder av dåliga.

Men jag lever, har två fina barn och underbara barnbarn. Jag och katten bor i ett eget hus och mitt beroende av alkohol och droger är för dagen under kontroll. Tack vare att jag bor i ett samhälle som hjälper.

För att det finns kärlek och medmänsklighet hos andra.

Det får mig att fundera.

På vart hatet kommer ifrån. Hur kan det finnas i ett samhälle med så mycket kärlek.

Hatet som visar sig mot alla som är annorlunda. Det finns runt omkring oss.

Är jag likadan tänker jag. Kanske. Jag hoppas någon talar om för mig då hur fel jag har.

Det är ibland så svårt att se sig själv. Se när mina fördomar tar över och förblindar mina åsikter.

Jag tänker mycket på det. Hur svårt det är att våga stå upp och säga vad jag tycker.

Säga att jag blir personligt förolämpad av vänner som förtroligt talar om för mig hur jävligt det är med invandrare och hur mycket bättre det vore om det inte fanns.

Säga hur ledsen och besviken jag blir på vänner som skämtar och förlöjligar homosexuella och HBT personer bara för att de själva är så rädda.

Säga hur svårt jag har att acceptera att vänner hatar någon annan på grund av vad det tror eller inte tror på.

I ett samhälle där jag fick hjälp.

Är det svårt att se vart hatet kommer ifrån.

Det gör mig ledsen.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

