Hem > Nykterserru > Nykterserru..Min vän är borta nu.

Nykterserru..Min vän är borta nu.

deathHan är borta nu. Min vän.

Vi brukade träffas och lyssna på musik. Dricka och droga. Tog nån lina för att kunna dricka lite mer och inte behöva somna nyss.

Oskyldigt.

Vi älskade att träffas just för att vi skickade musiken högt upp i luften och allt som hände därunder tyckte vi var bara vårt. Så vi lät Cream, Hendrix och Led Zeppelin spela högt och vi satt där mitt i volymen, som små fågelungar med gapande munnar och drog i oss allt. Villiga att köra in i kaklet.

Bara han och jag.

Vi såg alla andra som mindre vetande. Vi var drogliberala till den yttersta gränsen och önskade ingen som sa annorlunda. Vi hade koll och även om vi i vissa stunder tillsammans såg vårt beroende. Så fanns det inte, så länge du inte såg.

Han bodde bara 1 kilometer ifrån mig. Det brukade ta mig 5 minuter att gå dit, och en timme att gå hem.

Det sköna var att vi var lika. Alkoholister och narkomaner.

Ingen ångest dagen efter. Vi sa och gjorde vad vi ville utan att någon såg oss.

Det fanns inte plats för nyktra vänner som inte såg det vi ville se. Sprit och droger var bara för oss, och vi hade musiken som spelade högt över oss. Vi var bara en ursäkt för det vi älskade.

Vi var en gitarr och ett munspel.

Jag såg honom en gång efter att jag blivit ren och nykter. Han orkade inte prata. Jag hade blivit en främling han inte hade plats för. Någon som det var för jobbigt att se.

Han är borta nu. Min vän.

Det blir så när vi väljer att inte leva längre.  Jag saknar honom.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Misse
    29 december, 2013 kl. 08:07

    Du skriver så det berör, många av dina inlägg får mig att tänka efter och flera (som det här) gör mig lite ledsen. Kraam

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

