Hem > Nykterserru > Nykterserru..att äga sitt eget liv.

Nykterserru..att äga sitt eget liv.

integritetNytt år och det kan vara ett tillfälle att förändra.

När jag slutade dricka och använda hände många bra saker i mitt liv. För att jag vågade göra annorlunda.

Samtidigt så lät jag mitt liv bli transparent och genomlyst av alla för att det var så det måste vara. Då handlade det om att inte ha hemligheter. Att lära mig att vara ärlig.

Någonstans på vägen har jag ändå insett att jag också har rätt till integritet. Ett liv som är mitt eget.

Det jag delar med mig av är på mina villkor. Mitt val.

Det är dags nu. Att ta tillbaka mitt liv.

Jag måste inte dela med mig av allt bara för att någon annan kräver det. Mitt val att vara nykter och drogfri måste vara mitt. Inte för att någon annan vill eller önskar det.

Ibland märker jag att människor i min närhet tror att de äger rätten att se allt i mitt liv bara för att ha kontroll. I slutändan handlar det mer om att de inte låter mig lita på mig själv. En våg av ett välvilligt medberoende sätter upp gränser i mitt liv som inte är satta av mig. De finns där som en påminnelse om hur lite jag kan själv.

Så jag tar tillbaka mitt liv.

Jag är nykter och ren för att jag vill. Inte för att min arbetsgivare kräver det, inte för att glädja mina barn och vänner. Inte för att någon tjej eller presumtiv framtida partner vill.

Jag är nykter och ren. För mig.

För varje dag jag lever nykter blir känslan starkare och starkare att våga tro att även jag har rätt till integritet.

Självkänsla.

Besluten är tagna och jag är nykter idag också.

Bara för att jag vill.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Vera
    1 januari, 2014 kl. 01:15

    Åh så bra! Gott nytt och friskt år önskar jag dig! Kram!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

