Hem > Nykterserru > Nykterserru..vägen är min.

Nykterserru..vägen är min.

vägJag går min egen väg. Med hjälp av andra som gått före. Som är som mig.

En vän sa till mig för länge sedan att det var svårt att se om jag var en följare eller en ledare. Då tyckte jag det lät som han kallade mig för en idiot.

Men det är en komplimang för mig.

Jag önskar inte att någon skall lyssna på vad jag säger och tro att det jag säger är en sanning. Det är det bara för mig.

Inte heller vill jag följa blint det andra säger vara det bästa. Det är för dem.

Att våga tro på att jag kan är svårt. Men jag strävar mot den stunden då mina tankar och handlingar leder mig rätt. För mig.

Jag brukade bli så otroligt arg. När jag inte förstod.

– Stefan du måste bli bättre på att ta hand om dig, sa hon med ilska.

I den meningen döljer sig så många fel. Välmenande ord men fel.

Det hon sa var att jag skulle göra vad hon tyckte var rätt. För henne. Inte för mig.

Ofta är det så med råd vi får.

Gör på mitt sätt så blir allt bra. Men ingen känner mig så väl att de kan tala om för mig vilken väg som är den rätta. Svårigheten är att jag inte själv kan se.

Så jag gjorde vad de sa. Hon, han och de. Som var bättre människor än mig.

Det innebar nästan alla.

Utsuddad är att leva i en tro på att allt är bättre än den plats du är på just nu.

Under solen finns vägar ingen kan se. Vägar som bara finns för den som skall vandra på dem. Utan att veta vilken riktning mitt liv kommer att ta så vet jag så mycket. Min väg kommer att visas för bara mig. Även om den just nu är dold.

Om jag gör vad som är rätt, för mig. Så dag för dag så kommer jag närmare tidpunkten då jag kommer att veta. Våga se.

Vart jag är på väg.

Det är ok att vara rädd. Att inte vilja eller våga tro på att det finns en plats även för mig. Det är ok. Men det är inte sant. Vart jag än är på väg så kommer det stunder och ögonblick som kommer att vara värda hela resan dit.

Världen är stor och tiden begränsad. Så jag har bråttom.

Dit till stunder där lyckan har ett övertag. För mig.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Vera
    3 januari, 2014 kl. 10:48

    Mitt i det allvarliga och tydliga, poesi. Vackert skrivet idag, kram Vera

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

