Hem > Nykterserru > Nykterserru..jag väljer mitt liv.

Nykterserru..jag väljer mitt liv.

loseJag behöver ibland påminna mig själv om vad jag är.

Pappa, morfar, bror, son, vän, arbetskamrat, bra, sämre och alkoholist.

Inget eller allt definierar mig som Stefan.  Egentligen utan någon rangordning.

Jag är många saker.

Det finns ögonblick där kärnan i det jag gör är tydlig och jag är mer av någonting annat än de roller jag bär. Men det gör mig inte mindre eller större.

Jag är ensam. I mycket av mitt liv. För att jag väljer det.

Det vore enkelt att låta det bli en måttstock för om jag var värd att ses som något annat än det som är min historia.

Samtidigt finns jag här. Uppskattas för andra sidor hos mig där jag kan göra en skillnad.

Den enda som kan påverka mitt liv och min situation är jag. Varje dag väljer jag vilken väg jag ska gå.

Ändå tror jag att om jag bara väntar tillräckligt länge så kommer stunden då pusslet som är mitt liv kommer att lösa sig självt. Om jag kastar upp allt i luften tusen gånger, så landar det med stor sannolikhet rätt någon gång.

Utan ansträngning.

Jag är alkoholist och narkoman.

Inget kommer utan ansträngning, så jag styr min dag och min morgondag.

Jag måste försöka lite hårdare. Lite mer.

Ingen annan kommer att skapa mitt liv. Det är mitt och bara mitt ansvar.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. elinor myrman
    21 januari, 2014 kl. 09:10

    Jag har en bilolycka att tacka för mitt liv.
    Från att varit en narkoman/alkis och helt djävla rotlös i en tillvaro som styrdes helt av droger.fest och party.
    så efter bilolyckan fick jag ordning på mitt liv .och att barnen tog tillbaka mig Det är höjjden av alla höjder.
    nu är jag en nöjjd mormor som har mött kärleken på alla plan
    Men jag vet att man måste erkänna för sig själv vilken stor skit man har varit.Och börja bygga därifrån. Ha det

    • 21 januari, 2014 kl. 09:12

      Tack Elinor för att du skriver. Du har så rätt och det är så sant. Många kramar // S

  2. Vera
    22 januari, 2014 kl. 07:50

    Varje ny dag är en ny chans att vara sitt eget bästa jag, för sig själv och andra. Så om det inte funkar så bra just idag tar vi nya tag i morgon. Och det kommer dagar som det går hur lätt som helst, utan kamp eller hårt arbete. Kom ihåg att njuta de dagarna, de är du värd. Kram Vera

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

