Hem > Nykterserru > Nykterserru..slå dig trött.

Nykterserru..slå dig trött.

knockoutSå du tror att du kan dansa ?

Jag antar att det beror på vem du tror att du dansar med.

Det är så lätt att ha åsikter om hur andras liv har varit, vad de gjort bra och framför allt vad de har gjort jävligt dåligt.

Lets talk about it.

Varför inte lyfta fram alla andras misstag och felsteg, låt oss göra en djupdykning i analyser över hur omoraliska och felaktiga deras tankar och gärningar är. Vi kan grotta in oss i detaljer om deras skilsmässor och misstänka bryt. Kanske finns det en mörk hemlighet vi detaljerat kan återge ifrån vår egen fantasi. Den duger.

Det är gott.

Och så sa Gud. ” Vi är rättfärdiga, vi som ser andras skuld”

Eller var det så han sa.

Min poäng är, efter all min kanske överdrivna hybris för människors längtan, att lägga skuld på allt utanför sig själv, så kanske det finns en anledning att söka misstroendet och behovet av att se andras skuld, hos sig själv.

Eftersom jag vet att jag är en man som är ofullständig och med en historia av dåliga handlingar bakom mig. Så vet jag att det inte behöver betyda;  Att jag är en dålig människa.

Jag är alkoholist.

Jag är narkoman.

Nykter och ren.

Det jag gjorde igår definierar mig inte idag. Jag har betalat. Betalar. Försöker. Arbetar.

På att bli min.

Så när du kastar stenen mot mig och mina bröder och systrar. Tänk till.

Kanske stenen du kastar borde landa på dig.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Anonym
    28 januari, 2014 kl. 11:44

    Kloka ord som alltid

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

