Hem > Nykterserru > Nykterserru..vad är det vackra.

Nykterserru..vad är det vackra.

finNär jag var yngre var det starkare. Behovet av att du skulle tycka att jag var snygg.

Jag ville vara någon som du såg.

Hur andra människor uppfattade mig vid det första mötet var viktigare för mig än att verkligen vara en bra människa. Att fundera över min moral och mina värderingar kom längre ner på skalan av viktiga saker att ta hand om.

Nu ska jag i ärlighetens namn säga att jag aldrig varit någon av de vackra. Men jag strävade dit.

Det var en outsagd sanning i mitt liv att ytan sa mer om mig till dig, än någon annan av de positiva egenskaper jag  möjligen hade.

Så jag drack mig snygg.  Omättligt med en enda önskan om att förvränga bilden av mig själv.

Det krävs en del intag för att göra det. Men det är min sanning.

Jag trodde att eftersom jag bara var yta, så var mina relationer likadana. Tunna som höstlöv.

Nu är jag gammal och nykter. Mindre vacker till mitt yttre.

Det är ok.

För jag tror på att jag, precis som du ,har någonting unikt och vackert inom mig, som jag kan dela om jag får möjligheten.

Fortfarande tycker jag om det vackra. I människor, naturen och i det jag ser.

Men idag vågar jag se lite längre, än till bara det första och okända mötet mellan två människor där det bestäms i vårt inre vilken bild vi bär med oss därifrån.

Du är vacker. Våga se det.

Kram

Kategorier:Nykterserru
  1. Anonym
    1 februari, 2014 kl. 04:29

    Kloka ord i mycke läsvärd blogg🙂

  2. Vera
    3 februari, 2014 kl. 08:33

    Vackert, med mycket igenkännande//Kram Vera

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

