Hem > Nykterserru > Nykterserru..jag är alltid beroende.

Nykterserru..jag är alltid beroende.

soberIbland så vill jag glömma bort.

Det som är sant.

Jag är alkoholist och narkoman.

Nykter och ren.

Men.

Jag är alkoholist och narkoman.

Fyllo och knarkare.

Mitt liv är fullt av fina saker och människor som bryr sig om mig. Jag vågar älska och se. Dagen utan droger.

Men om jag någonsin glömmer bort den nakna sanningen om mig själv.

Då dör jag.

I en överdos. I ett självmord. I en olycka.

Jag är nykter för att jag älskar att leva.

Men fortfarande beroende. Alltid.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Anonym
    8 februari, 2014 kl. 06:37

    Kram

  2. Misse
    8 februari, 2014 kl. 06:44

    Hoppas du aldrig glömmer! Du har så mycket liv framför dig🙂 Kraam

  3. elinor myrman
    8 februari, 2014 kl. 09:56

    När man har valt drogernas väg så får man vandra i väg ifrån skammens stig.
    och bli plågsamt medveten om att man ALDRIG kan ta en 1öl och sen vara nöjjd.
    Har varit nykter och drogfri i 11år och har aldrig tillåtit mig med ett återfall. Men jag är ta mig fae… lycklig NU.

  4. Vera
    9 februari, 2014 kl. 08:00

    Du är modig och ärlig, ur det kommer självinsikten som är så viktig för att veta vad det är du behöver göra för att kunna leva med öppet hjärta, nykter och drogfri, kram.

  5. elinor myrman
    10 februari, 2014 kl. 09:44

    Det är för din EGEN skull du har blivit nykter och drogeri .det är efter DINA regler du lever och förhoppningsvis lär.
    Skit i vad alla andra tycker Och vet. SÅ LÄNGE DU VISAR FÖR DIG SJÄLV ATT DU FIXAR DET utan SPRIT.DROGER.
    Sträck på ryggen var glad och stolt och låt energitjuvarna sura för att DU är BRA OCH BÄST. Och skulle du få ett återfall so wat.kom igen börja om .ge inte upp jag håller alla tummar.tår och lite till..en dag….

    • 10 februari, 2014 kl. 09:57

      Tack Elinor.
      Jag tror att jag kommit till den punkten i mitt liv där jag måste säga att jag tar mina beslut för min egen skull. Jag vill vara nykter imorgon och i övermorgon. Utan att hänga upp mitt liv på vad andra tycker. Kraaaam min vän.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

