Hem > Nykterserru > Nykterserru..en krigare.

Nykterserru..en krigare.

spartan-warrior-1600x1200Det ligger en varg i mitt rum.

Fortfarande.

När jag var barn vaknade jag ofta på natten. Övertygad om att vargen låg under min säng och bara väntade på att ta mig.

I timmar låg jag vaken. Livrädd.

Tills jag kastade mig ner på golvet in under sängen och skrek på honom att försvinna eller slåss. Hett innerligt raseri och med en vilja att slita sönder det som skrämde mig. Galen.

Jag minns det. Fortfarande så starkt.

Som barn vågade jag. Konfrontera det jag var som mest rädd för.

Någonstans i livet förlorade jag den egenskapen. När jag tänker efter, så kan det vara den största förlusten jag gjort.

Att våga.

Ofta i mitt liv tar jag beslut som bygger på att jag viker mig för mina rädslor.

Idag ser de annorlunda ut. Rädslorna.

Det kan vara saker som, att jag inte vill bli sårad. Eller situationer och planer jag önskar, men inte vågar ta och fullfölja. Rädslan är att misslyckas eller för att jag ska se svag ut är stark. Så stark.

Jag är svag ibland, det är min styrka. Att jag ser det och vågar önska kraft.

Men när jag viker mig för att jag tror att det är vad som förväntas av mig. Då önskar jag att modet att skrika till vargen fanns där.

”Försvinn eller slåss”.

Jag var en krigare som barn . Jag är en krigare idag.

Det är bara en annan kamp jag ska vinna. En dag i taget.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. elinor myrman
    12 februari, 2014 kl. 10:48

    Stefan du är i HÖGSTA GRAD en KRIGARE. ha en bra dag din vän Elinor

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

