Hem > Nykterserru > Nykterserru..live and let die

Nykterserru..live and let die

live and let dieI en dröm finns det plats för det bästa.

Är den stark är den verklig.

Så jag valde att drömma.

– Du är så bra. Jag älskar dig, sa hon.

– Jag vet, svarade jag.

– Tycker du om mig för alltid, frågade hon med ett leende som lät mig tro att det inte var en fråga hon ville ha svar på.

– Ja. För alltid, sa jag med en självklarhet som förvånade lögnaren i mig.

– Lova att sluta. För min skull.

Drömmaren sa; – Självklart. För din skull.

Sanningen fanns bara som en skugga av det jag ville se. Ett litet hål i mitt liv där inget annat fanns än min svåraste väg. Den jag inte kunde vandra.

Varför skulle jag. Välja det svåra.

Så jag drömde.

Jag drömde om att vara bättre. Stark. Sann. Någon värd. Kärlek.

När skuggorna blev längre och föll över det som var mitt. Syntes jag.

För tydligt.

Så jag drack lite till. Använde igen. Tände pipan. Hällde upp i glaset

In i drömmen om det vackra och fullständiga.

Jag var en lögnare och bedragare. Den bästa på att få mig att tro.

Att jag levde.

Kram på er.

 

 

Kategorier:Nykterserru
  1. 28 februari, 2014 kl. 09:24

    Att skriva den här bloggen är lite som att skära sig och blöda. Det gör ont, är lite skämmigt och känns ibland som nått man bara vill sätta ett plåster på och gömma.
    Men jag tror att det är bra för mig. Att få vara ärlig och att våga prata om sånt som är känsligt.Jag är ingen he-man som behöver få dig att tro att jag är stark. Det är ok ibland att få vara bara jag. Men jag är glad för att du tar dig tid att läsa. Många kramar. // S

  2. elinor myrman
    28 februari, 2014 kl. 10:09

    Det är tufft.starkt att skriva om sina skämmiga ..fula.smutsiga sidor. Att genom alkohol och alla djävl… droger.
    Det skall mycket mod och styrka att erkänna för sig själv och alla andra att man har varit slav under droger under en sådan lång tid. Jag hoppas att alla någon gång kommer till insikt jag har gjort det. Hoppas fler gör det. Hej då.

  3. Christel W
    1 mars, 2014 kl. 01:45

    Du är så berörande, så mänsklig. Ibland blir jag andlös när jag läser dina texter. Tack. Och kram!

  4. Vera
    1 mars, 2014 kl. 11:03

    Kram

  5. elinor myrman
    1 mars, 2014 kl. 11:38

    Forsätt med din underbara skrivstil.den berör verkligen
    kram Elinor

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

