Hem > Nykterserru > Nykterserru..en liten skit dikt.

Nykterserru..en liten skit dikt.

fiolJag önskar jag kunde forma mina ord till en melodi.

En sång. Om livet.

Under det vanliga finns en rytm vi följer, dansar till. Livet som trummar dig vidare. En takt i taget.

Jag önskar dig en melodi. Av ord. Vacker.

Jag känner den inom mig och tror på viljan. Att forma det jag har. I ord. En tre takters vals som får mig att känna.

Att solen finns i nästa vers.

Dansar i min egen takt, långt bort ifrån vägen där fiolen spelar. En lovlig stig utan ord, där drömmar stör.

Om du vill höra så finns jag. Sjungande på en skorrande sträng av livet.

Inte sann. Bara min.

Brusten och sliten. Stark.

Jag önskar jag kunde ge dig en melodi. Av ord.

Bara för att du ska höra. Det som alltid är.

Ditt.

Kanske hittar du mig då.

Kram.

Kategorier:Nykterserru
  1. Vera
    6 mars, 2014 kl. 09:18

    Vackert.

  2. elinor myrman
    6 mars, 2014 kl. 10:25

    Din takt är min melodi,din sång är min chans till gemenskap dom säger att ensam är stark men nu när vi är fler då är vi oslagsbara.
    ur gemenskap födds krigare. Men vi har ju redan vunnit kriget eller. Kram

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

