Hem > Nykterserru > Nykterserru..Lets talk about SEX.

Nykterserru..Lets talk about SEX.

sexJa det är ämnet vi drar oss för att prata om. Vi som är beroende.

Alltid.

Sex utan att vara hög eller full.

Det var aldrig ett problem när jag använde och drack. Att prata om.

Att ha, var alltid ett beroende lika stort som drogerna.

För mig är det nästan 3 år sedan jag var tillsammans med någon.

Bara att skriva det är lite jobbigt.

När jag var aktiv så var sex ett sätt att se mig själv. Att bli bekräftad.

Alla tjejer jag träffade var där för en liten stund, borta nästa ögonblick.

Mitt val.

Någonstans så trodde jag att det var beviset för att jag fanns och levde.

Ni som använt droger vet hur gränslöst det blir. Tvåsamheten suddas ut och man är ensam även när man är två.

Värmen och närheten kunde jag leva på en sekund. Känslan var borta lika snabbt som den kom.

Det vackra förbyttes alltid mot en bild av skam och en storm av skuld.

I orkanens öga stod jag ensam med all ångest som världen kunde kasta mot mig.

Sex blev fult. Någonting jag förknippar med mitt beroende.

Så jag lät det vara.

Jag tänker ofta på hur många jag sårat, inte för att jag inte brydde mig eller kunde känna kärlek. Utan för att jag inte kände mig värdig att vara en del av deras liv.

Kan inte och vill inte. Handikappad och en krympling i något så naturligt.

Jag saknar värme och kärlek. Vill inte ha det liv jag trodde gav mig tröst.

Det är galet hur mitt beroende av droger och alkohol har förstört och gjort mig trasig.

Även idag när jag är ren och nykter.

Så är jag rädd. För att närheten inte ska vara på riktigt.

Kram

Kategorier:Nykterserru
  1. pumimatte
    10 mars, 2014 kl. 10:50

    Fint skrivet om ett svårt ämne. Vi är många som är trasiga, av olika anledningar och i olika stor utsträckning. Men alla har vi det gemensamt att vi behöver beröring, bekräftelse och ömhet i livet.

    Men att våga närma sig någon, släppa in någon är inte alltid lätt efter att man kommit till insikter om sig själv. Att våga släppa in någon är det som skrämmer mig mest just nu. För kanske det är så att jag fortfarande är för trasig?

    Känner mig feg… och åren går som du påpekar i det du skriver…

    • 10 mars, 2014 kl. 10:54

      För mig är det så galet att det är någonting jag förknippar med lögner och svek. Mot mig och andra.
      Jag saknar så mycket att våga lita på någon annan..och mig själv.
      Känner mig sårbar och som om känslorna ligger blottade. Så jag väljer den fega vägen. Att inte älska.
      Någon dag hoppas jag bli tillräckligt stark. För att kunna. Älska.
      Kram min vän.

    • 10 mars, 2014 kl. 11:27

      Jag vet. Men vi är inte de vi var tidigare. Som Elinor säger. Vi måste våga. Nån gång.
      Det tar jag med mig och ska jobba på det.
      Kram

  2. elinor myrman
    10 mars, 2014 kl. 11:19

    Pumimatte du behöver inte alls känna dig feg. Det var 11år sen min olycka hände och det är nu dom senaste åren har jag tillåtit mig själv att våga börja känna känslor igen att bli kåt och sugen på sex utan tjack fylla och andra konstigheter.
    Men det är svårt att lägga misstanken att man inte räcker till .åt sidan.man är så skadan av likgiltigheten som uppstår runt tjack och droger. Kram

    • 10 mars, 2014 kl. 11:24

      Håller med fullständigt Elinor. Amfetamin tror jag skadade min syn på sex mer än alkohol. Men samtidigt så var fyllan det som gjorde att jag kunde stänga av känslorna.
      Det är galet svårt att gå därifrån till ett normalt kärleksliv.
      Jag har nykterhet. Men känslorna av att inte våga är starka.Det får ta den tid det tar.
      Kram och tack för din delning min fina vän.

  3. elinor myrman
    10 mars, 2014 kl. 11:28

    Man har konstant ett hål i magen som FINNS där HELA tiden man fyllde det med fylla droger och skit. Nu får nan lära sig att leva med det hålet HELA tiden man känner det konstant. Det gör inte ont. MAn måste klara av det ibland känner man av hålet ibland inte det kanske är en del av priset jag mpste betala va fae… vet jag ?! Kram

  4. Anonym
    11 mars, 2014 kl. 07:39

    Jag känner också igen mig i detta, och det är väldigt svårt att ta steget och för mig var det svårt att vara så utlämnad och mig själv, dvs nykter, medveten och bara mig själv. Men för mig var första gången också ett steg mot läkning, det behövdes för att jag skulle våga tro på ett liv efter alkoholen och en tvåsamhet på ett mycket mera medvetet sätt. Att kunna slappna av, kunna ta emot och bara vara är väldigt svårt, känna att jag har rätt till det och är värd det är också svårt för den skadade Vera. Tack för delningen.

  5. Elizabeth
    12 mars, 2014 kl. 02:41

    Stefan,
    Your honesty is commendable, brutally honest and hopeful. Your blog is amazing, like you. Sex is sex…love is love. It makes you feel and be alive.
    Kram Stefan,
    Elizabeth

  6. Anonym
    20 september, 2014 kl. 10:06

    Hej känner igen mycket i denna berättelse och den är väldigt fin skriven. Det är ett väldigt svårt att berätta om sig själv. På ett sätt som man tycker är både jobbigt och svårt. Kanske kan denna fina berättelsen vara en hjälp för mig.

  7. Catarina
    15 november, 2014 kl. 01:07

    Martyr eller missbrukare… Skam å skuld är nog detsamma när det handlar om närhet eller sex. Att i många år stå bredvid och se på när ens kropp blir ”använd” för andras njutning ger djupa sår. Att vända på skutan och ställa krav på sin egen njutning är nästintill omöjligt… Skuldkänslan blir för stor. Jag vet att jag kan tillfredsställa, men vågar jag se mig själv och min egen tillfredställelse? Livets gåta.. Inget man pratar om eller riktigt törs känna in.. Det skulle göra för ont. Min tro och tanke är att varje beröring som är kravlös kanske läker såren… En dag i taget…. Kram från Mig❤

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

