Hem > Nykterserru > Nykterserru..en resa utan slut.

Nykterserru..en resa utan slut.

ThisIsMyLife_2.2Ur det vakuum av stillestånd och påklistrad ömklighet, som var mitt liv.

Föddes jag.

Igen.

Inte bättre eller starkare. Som en fågel Fenix. Bara annorlunda och med förutsättningarna för en lyckad resa satta på noll.

Från den djupaste av dalar dit alla mina vägar lett mig,  finns bara en stig att vandra.

Uppåt. Mot bättre platser och outforskad mark.

Så jag valde att ta ett steg i taget. En fot framför den andra tills jag inte längre hotades av att marken jag gick på skulle brista och svälja. Sudda ut. Mig.

Låter det som en framfusig och odelat positiv resa så låt mig stanna dig i tanken just där.

Det var inte behagligt.

Att gå ifrån den säkra plats, som även ett liv i misär kan ge, till att våga tro på att jag orkar lyfta blicken längre fram i livet. Är svårt. För att inte säga omöjlig att överblicka i just den stunden. Tro på.

När allt såg som svårast ut och ljuset från framtiden inte längre orkade tränga igenom dimmorna av rädsla.

Var jag trygg.

Att sluta använda är att ge sig ut på ett äventyr utan löfte om ett lyckligt slut.

Men en möjlighet. En dröm.

Så jag valde att våga drömma.

Jag önskar dig detsamma. Modet att ta steget ut i det okända.

Vad finns att förlora.

Kram på dig.

Kategorier:Nykterserru
  1. Elizabeth
    3 april, 2014 kl. 04:45

    Progress and growth.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

