Hem > Nykterserru > Nykterserru..meningen med livet.

Nykterserru..meningen med livet.

meaning-of-life1Drömmar är vad som får oss att gå framåt. Tar oss till platser vi inte kunnat hoppas på. Till kärleken av det omöjligt vackra.

En längtan efter att uppnå det sagolika. Vägen, som lyser upp våra liv och ger oss syfte. Mitt liv.

Meningen med livet.

När jag var ung. Saknade jag förhoppningen om att leva imorgon.

Varje dag handlade om att överleva. En dag till där rädslan för livet, möjligtvis kunde stanna  i skuggorna av det osynliga.

Så drömmen slutade att existera. Då när resan precis skulle börja.

Det fanns inte utrymme för att våga tro.

När jag ser tillbaka på mitt liv så tror jag att avsaknaden av mål och drömmar skadade min förmåga att leva upp till de gåvor som jag fått. De unika speciella kompetenser och talanger som alla föds med.

Jag föddes med möjligheten att göra allt. Precis som du.

Att våga drömma om att nå målet är vad som får vissa att hitta platsen där nya drömmar föds. Andra, som mig själv. Stannar av. Vågar inte. Kan inte. Se framtiden.

Jag valde en väg som gav mig tröst. För stunden. För att överleva.

Kanske är det så, att det inte fanns någon annan framtid för mig än att dämpa känslorna av otillräklighet och skuld med droger och självmedicinering.

A selfmade man of nothing.

Så jag blev alkoholist och narkoman.

När jag ser tillbaka och reflekterar över de val jag gjort. Ser jag inte hur jag kunnat göra annorlunda.

Kanske är de stora valen vi gör i livet osynliga och omedvetna. Ända tills konsekvenserna gör dem tydliga.

Men jag har slutat slå så hårt på mig själv. Jag överlevde.

Jag är här idag.

Med en möjlighet om mod, och en svag antydan till att våga drömma.

Kram på er, alla ni fantastiska som ser det jag inte kunde.

När jag skriver så inser jag hur pretantiösa och obeglipliga mina ord kan uppfattas. Även för mig. Men de är en resa in i vad jag tror är min sanning. Ta med dig det du tror på och låt resten falla i glömska.

Kategorier:Nykterserru
  1. 6 april, 2014 kl. 06:57

    du MODIGA man liksom står i skuggan av dig när man
    försöker svara på dina UTLÄMNANDE brev men jag skall VERKLIGEN försöka. Du Vet att jag skrev att jag skulle prova på kärleken igen ,men det gick åt pipsvängen.men JAG ger mig inte NÅGONSTANS finns HAN med stort H.det är min katt mina UNDERBARA BARN.
    jag har GJORT upp med droger, alkohol men det VÄRSTA
    är att man har SÅ BRÅTTOM. LEV VÄL alla KRIGARE

  2. 6 april, 2014 kl. 09:53

    jag har ett hål i magen det finns där HELA tiden.
    i bland är jag medveten om det ibland inte. jag tror
    att det är ifrån drogerna och alkoholens tid. Det finns DÄR hela tiden. Det kanske är livets ”hål” vad
    vet jag .Jag tackar Gud.mig själv för att jag HAR överlevt från droger.alkohol bilolyckan. det finns
    tydligen en plan för lilla mig osså…… så vad
    spelar ett hål till för????

  3. ulla winblad
    16 juli, 2014 kl. 09:17

    Det finns en plan för alla och du Stefan har också en uppgift. Det kan mycket väl vara den här bloggen. Den har givit mig insikter som jag annars inte hade fått.
    Tack och kram.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

