Hem > Nykterserru > Nykterserru..Jag är dum, dum, dum.

Nykterserru..Jag är dum, dum, dum.

lögnenBloggar av nyktra alkoholister lever inte så länge.

Verkar det som.

Så statistiskt sett.

Är jag på väg mot ett  återfall.

Men om jag inte vill låta statistik och fördommar bestämma hur länge, eller när och hur jag ska falla.

Då måste jag vara tillräkligt svag för att inse att jag fortfarande är sjuk.

Jag behöver dig, och mig.

Ditt förlåtande och min ärlighet.

Annars faller jag tillbaka till den jag var.

För att det inte är värt att vara ren och nykter.  Jag behöver belöningar för det arbete jag gör.

Annars slutar jag.

Tro.

Jag är så oförlåtligt dum att jag aldrig slutar tro på drogen. Jag måste bara ha ett bättre alternativ.

Som ger mig mer.

Jag är dum. Dum dum.

För att jag fortfarande älskar min kära.

Som alltid gav mig svar. I dimman.

Så jag måste hitta en kärlek som är starkare. Renare. Som håller sina löften.

Ren och nykter.

För att jag vill och vågar känna livet.

Kram.

Kategorier:Nykterserru
  1. Vera
    11 april, 2014 kl. 10:07

    Du vill och vågar och du är stark där ändå…livet känns och du är modig som möter det och känner det…Kram Vera

  2. 11 april, 2014 kl. 10:55

    Det är just i den svackan man skall SLUTA att känna efter .och sluta lyssna på rösten att det går bra med en öl för jag har varit reen såå lännge.. men det är efter den ölen det kommer bli helt djävl… nattsvart.
    Man KLARAR inte det. man måste INSE att man ÄR OCH FÖRBLIR slav under DROGER OCH ALKOHOL

  3. 15 april, 2014 kl. 06:17

    Jag tycker det är underbart att viljan finns där!!! Jag hejar på dig, jag bor med en alkoholist och jag önskar att han hade lite av din vilja. Heja heja heja!!!!

    • 15 april, 2014 kl. 08:59

      man måste komma till insikten att man är alkolist.
      Man är alkolist,när man kommit dit så har man kommit långt, sakta får man bygga upp livet igen man får acceptera att man är liten, svag och förhoppningsvis
      på väg till ett värdigt liv och när man får ett återfall ÄR DET BARA ATT KOMMA IGEN. ensam.med familj, och VETA att det kommer ETT LJUS. HA TÅLAMOD. KRAM en föredetta Alkis och drogare

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

