Hem > Nykterserru > Nykterserru..jag väntar och tror.

Nykterserru..jag väntar och tror.

waitingIbland tror jag att hela mitt nya liv, handlar om väntan.

En önskan om att  tid ska passera, så fort som möjligt.

I skuggan av en annan plats sitter jag still. Håller andan och tror.  Hoppas.

På morgondagen.

Känslan är att jag aldrig kommer över krönet. Känns som hemma. Normalt.

Vi är en egen ras av människor. Vi som aldrig tror att vi når fram. Lyckas.

Framgångens motsats och en referens för någon annans lycka.

Där bor vi. På andra sidan av det gröna gräset, ett stenkast ifrån det normala och med en vilja starkare än den vi såg igår. Men utan riktning och kompass.

Väntande. På att tiden som går, ska bära oss en liten stund till.

En dag i taget. Nykter.

Synliga. Bara för oss själva.

Med en tro. På att vara en bra människa.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Åsa bokor
    19 april, 2014 kl. 11:53

    Kämpa på! Styrkekram från Åsa.

    Skickat från min iPad

  2. 20 april, 2014 kl. 07:28

    jag trodde att livet skulle vara lätt att glida fram att vara häftig.ju fullare jag var .ju mer påtänd jag var .att slå någon på käften.. men någonstans mitt i ” bröten” tappade jag bort mig själv. nu går jag omkring med det tomma hålet i magen. men är lycklig för 1a gången på länge.
    kram Elinor

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

