Hem > Nykterserru > Nykterserru..Att våga äga sig själv.

Nykterserru..Att våga äga sig själv.

ownJag gör det du vill. Det jag måste för att dina ögon ska slutas lugnt om natten.

Oftast.

Men ibland väljer jag att följa det som mitt hjärta säger är det bästa. Bara för mig.

Det brukar bli att det är i konflikt med andras önskningar.

Om vem jag ska vara.

– Stefan du måste …

– Ja absolut, säger jag med övertygelse.

– Stefan du ska….

– Självklart, säger jag med den inlevelse och tro som behövs.

– Stefan det bästa för dig är att…

– Jo så är det säkert, håller jag med.

Så jag lutar mig tillbaka och sluter ögonen och låter fantasin måla väggarna i mitt rum med färgerna jag hoppades skulle finnas just i stunden när jag inte vågade vara.

Det gör ont varje gång som jag sviker mig själv. När jag tror att alla andra vet vad som är bäst för mig.

Som alkoholist och narkoman blir vi vana med att låta andra styra och ställa med våra liv när vi blir rena.

Jag förväntar mig att du skjuter ett hål i mig.  Det är ok.

Friskare.

Vi är ju så dumma och självklart dåliga på att veta. Se. Känna. Sanningen om oss själva.

Så jag låter dig bestämma.

Vad som är bäst.

Alla blir nöjda och glada.

– Han är ju så duktig. Han gör det så bra. Lyssnar på oss som kan bättre och lär sig att vara en bra man.

Utsuddad.

Så jag vandrar i skuggan av mig själv och låter de som har makten att förändra. Styra.

Då ser jag bra ut.

Jag är en god statistik.

Ett lyckat experiment och projekt.

Men det är mitt liv och det kommer en stund, ett ögonblick.

Då jag tar tillbaka makten och ser med mina ögon det jag måste se.

Att mitt liv.

Är mitt.

Kram på er.

 

Kategorier:Nykterserru
  1. 16 juli, 2014 kl. 05:03

    Denna låten har satt sej hos mej… så fin och utmålande https://www.youtube.com/watch?v=2vjPBrBU-TM&feature=kp

  2. Jessica
    5 juni, 2015 kl. 10:42

    Älskar att läsa det du skriver.
    Kram ♡

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

