Hem > Nykterserru > Nykterserru..som jag är.

Nykterserru..som jag är.

operfektJag är en slarver. På många sätt.

Sen med hyran. Glömmer saker jag ska göra. Är osocial bara för att jag är trött. Hittar ursäkter för att det är bekvämt.

Kanske beror det på livet jag levt. Har ingen orsak varför, men det blir ofta kaos hos mig.

Det är normalt. Tryggt.

Ofta använder jag det som en ursäkt för att inte träffa dig. Att jag är en sådan total katastrof och att du är värd bättre.

Så jag kör mitt jobb så bra jag kan. Försöker undvika att förstöra för mig själv eller nån annan.

Håller mig undan allt som är en utmaning. Deltar inte.

Så går mitt liv.

Till och med katten tycker jag är feg och tråkig.

Men det är ju galet.

Jag vet ju att jag har gjort saker som är bra och inte bara skit.

Det finns säkert någon som till och med skulle kunna tycka om mig och dela mitt liv.

Men lite vid sidan av vägen sätter jag mig, luktar på blommorna och väntar på att det perfekta tillfället ska komma där jag inte behöver ta någon risk. Där kärleken är given.

Men så funkar inte livet.

Allt jag vinner får jag för att jag vågar. För att jag ställer mitt liv och mig själv sårbar.

Det är ju så.

Inget vinns utan risk.

Så jag tänker försöka våga riskera allt bara för att vinna något. Alternativet är ensamhet i en säker och trist framtid.

Jag är så långt ifrån perfekt en människa kan komma. Men kanske finns det någon som accepterar även det.

Bara för att jag har viljan att älska och förändras.

Kram på er.

 

Kategorier:Nykterserru
  1. Vera
    16 maj, 2014 kl. 09:22

    Kram till dig/ Vera

  2. 16 maj, 2014 kl. 11:58

    att våga släppa greppet om det trygga .att våga gå på nya stigar att vandra ut i en värd som man bruka vara delaktig i bakom droger. fylla tuff attityd.
    Det kostar på jag försöker att bli av med mitt negativa beräknande. så även jag VÅGAR stanna upp och lukta på blommorna. kram

  3. Anonym
    17 maj, 2014 kl. 11:42

    Go for it! Självklart finns det nån för en fin man som du. Vem vill ha någon som är perfekt? Tänk vilken press att leva upp till

  4. Moa
    17 maj, 2014 kl. 11:45

    Go for it! Självklart finns det nån för en klok och fin man som du! Och vem står ut med att leva med nån som är perfekt? Det måste ju bli en näst intill outhärdlig press.

  5. ulla winblad
    12 juni, 2014 kl. 05:37

    Tack för dina ärliga ord. Jag beundrar din skrivkonst. Du är en författare. Jag har för tre månader sen blivit obotligt kär i en nykter alkoholist och jag är mäkta glad över att han inte dricker. Dina ord beskriver honom mycket bra. Jag kan tänka mig att han tänker som du. Jag har väntat hela livet på en man som inte dricker och så dök han upp. Jag skulle kunna skriva mycket, men ska försöka fatta mig kort. Jag känner igen rädslan för närhet, men som sagt om man träffar en mogen kvinna som har styrkan och viljan och ser potentialen i dig. Din känslighet din konstnärliga gåva, så ska du inte vara rädd. Hon älskar dig som du är och det är precis det jag gör med honom. Problemet kan vara att det finns för många ursäkter, men han vill ändå hålla kontakten. Kanske kan det vara ett försök att krypa ur bubblan av trygghet? Det är inte så lätt för dig tror jag att bara säga go for it! Det måste finnas en trygghet hos den kvinnan som du känner för. Sök gärna en äldre och någon som inte dricker. Då kan du säkert slappna av. Själv är jag uppvuxen i ett alkoholisthem, men inga problem själv. Jag tycker inte om alkohol och vill inte att min partner dricker. Självklart förstås. Så för mig är han perfekt, bara han jobbar med att hålla det han lovar. Vilket jag nu förstår tack vare dina inlägg vad det beror på. Tack ska du ha.! Vi får se vad universum har i beredskap? Men tänk positivt och visualisera.!
    Kram från mig.

  6. 29 juni, 2014 kl. 09:21

    Är 24 år gammal och har mött en man som inte vet om att han är alkoholist. Patetisk som jag är så har två år passerat och fortfarande har jag ett uns hopp om förändring, för hans och även vår skull.

    Ser inte så ut.
    Tack för att du skriver, på något sätt känns det som att jag förstår honom lite mer.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

