Hem > Nykterserru > Nykterserru..Livet från den andra sidan.

Nykterserru..Livet från den andra sidan.

Jag trlostäffade henne.

En kort stund innan solen gick ner. Över henne och mig.

Det var givet. Resultatet.

Vi tog varandras händer och gick efter vägen som ledde mot solnedgången. Vackert.

Utan att hålla andan så gick vi där, med en förhoppning om kärlek.

När hennes små korta steg blev längre och andetagen kortare. Då bad jag om förlåtelse.

Jag sa; – Du vet att jag har en ryggsäck full av liv från tid som varit. Den försvinner inte…men om du vill så visar jag allt.

Hon sa; – Allt du har är vad du var. Du visar inte vem du är. Nu. Idag.

Jag sa; – Spelar det någon roll.

Hon log; – Du hatar dig själv och vill att jag ska älska dig.

Jag sa; – Du tänker för mycket. Ser mer än vad som finns.  Låt mig  bara älska dig.

Hon sa; – Din kärlek är för svår för att se eller känna. Jag önskar du fanns på riktigt. Att du kunde se världen och livet.

Jag sa; – Ensamheten är inte farlig. Bara en väntan på slutet. Vi går dit alla. Det tar bara olika lång tid.

Hon sa; – Du är din egen framtid.

Jag sa; – Underbart.

 

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Moa
    16 juli, 2014 kl. 01:19

    Jag blev glad för det nya inlägget i kväll. Det gjorde den här varma sommarnatten lite mindre ensam. Tack för att du fortsätter skriva!

  2. ulla winblad
    16 juli, 2014 kl. 09:21

    Hej, jag var tvungen att läsa den flera gånger. Du är så duktig på att skriva. Den är så fin. Jag följer gärna dina fortsatta inlägg. Du har mycket att ge.
    Kramen.

  3. Misse
    16 juli, 2014 kl. 10:26

    Som vanligt fint skrivet om än lite sorgligt! kramar Misse

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

