Hem > Nykterserru > Nykterserru..De sa att det var enkelt att våga älska.

Nykterserru..De sa att det var enkelt att våga älska.

dont-be-afraid-to-loveSå jag såg henne.

Hon såg mig och i vetskapen om att jag faktiskt ville hålla kvar kramen vi delade kände jag mig dum.

Jag sa någonting nervöst och helt utan mening. Bara för att jag inte hade nått bättre att säga.

Hon var söt och vacker.

Jag kände mig ful och dum.

Min skjorta kändes trång och mitt hår var helt plötsligt spretigare än modernt.

Tusen är anledningarna till att jag inte riktigt duger. Det är i sanning inte för min skull.

På riktigt tänker jag, samtidigt som jag kramar om henne, på alla saker som kommer att göra henne besviken och min övertygelse är så stor om att jag verkligen besparar henne så mycket genom att inte finnas där. Inte svara eller våga se om kärlek finns.

Så jag går.

Därifrån med känslan att jag gjort henne en tjänst.

Räddat henne ifrån mig och alla mina tillkortakommanden.

Jo jag vet att det på flera sätt är ett egoistiskt tänkande som sätter mig i en situation där jag inte behöver ta några risker.

Men där jag aldrig någonsin kan vinna annat än en längtan.

Att vara nykter alkoholist är för mig ett liv där misstagen jag gjort får styra livet mot ett vaccum där inget kan hända.

Sittande på en molnkant med benen dinglande ner i ovisshet. Galet kär i drömmen.

Dit till livet när jag inte längra kan såra någon och där jag inte riskerar att bli ledsen.

Fattigare än så blir det inte.

Om jag levde i en evighet och tiden inte fanns. Kanske min plan skulle kunna fungera.

Men för varje år som går inser jag att min odödlighet bara är en illusion som inte lurar någon.

Inte ens mig själv.

Så nästa gång jag träffar henne. Ska jag krama henne lite längre än vanligt och våga ta steget ut i den rymd där både lycka och olycka lever.

Bara för att känna mig levande.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Ulla
    7 augusti, 2014 kl. 05:35

    Tack Stefan! Du är värd att bli älskad. Liksom alla andra i din situation. Många varma kramar.

  2. ulla winblad
    9 augusti, 2014 kl. 10:47

    Hela livet består av besvikelser och risker. Det är en långsam träning, för varje gång så blir det lättare och lättare att ta besvikelsen, men låt aldrig rädslan för besvikelsen styra ditt liv. Kram på dig.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

