Hem > Nykterserru > Nykterserru..att våga följa kompassen.

Nykterserru..att våga följa kompassen.

aloneDu som känner mig tycker nog att jag har vissa sociala talanger. Falanger av hopp.

Jag funkar tillsammans med andra människor. Tycker om känslan. Även utan alkohol eller droger. Känslan av någons ord och värme får mig att leva.

Av anledningar som fortfarande är dolda för mig, så isolerar jag mig ändå. Ändå.

Kanske mer idag, än tidigare.

Jag är varken ledsen eller deprimerad över det. Det är mitt val.

Ensamhet är inte en belastning för mig. Den känns bara som ytterligare en dag och ett nytt tryck på pausknappen av vad som är mitt liv.

Den får mig att stå still på samma plats som igår, med huvudet instoppat i en moppestrut, utan att våga sätta en fot framför den andra. I alla sammanhang.

På något galet plan av insikt ser jag mig själv ta nästa steg. Imorgon.

Märkligare blir det med tanke på att jag dagligen i mitt arbete träffar människor. Många människor.

Jag kan vara glad, skratta, skämta och dela glädje med arbetskamrater och de jag möter i min dag.

Men när jag stänger dörren till mitt lilla hus efter att ha slutat mitt jobb, så stänger jag av.

Allt.

Att bli nykter och ren var ett jobb jag behövde göra för att hitta en stig, en väg. Att få en kompass som styrde.

Men ensamhet är ett missbruk. Lika svårt att förstå som något annat beroende.

Det är svårt att prata om. Någonting dolt och skamfullt.

Den bryts bara av mig. Då, när jag tror att jag har någonting att erbjuda som vän, partner och älskade.

Så medans bruset av tv`n söver mig och katten, fortsätter livet utanför min dörr.

Med människor som älskar, skrattar, gråter, planerar, bygger och umgås.

Kompassen jag fått visar mig vägen.Dit.

Nu ska jag bara ta beslutet.

Att våga ta steget.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

