Hem > Nykterserru > Nykterserru..några faller.

Nykterserru..några faller.

roadTiden går och livet haltar vidare med små gupp i vägen. Vissa större än andra men ändå inget som får vagnen att välta.

Det som igår var stora problem har idag förvandlats till mindre. Nästan obetydliga vinglingar.

Jag glömmer ibland bort det.

Att livet har förändrats.

När jag började att skriva den här bloggen, så var jag på en plats i livet där inget egentligen lovade framtid.

Det var så svårt att se. Svårt att se en dag  till in i en dunkel framtid.

Att jag skulle bli friskare. Fri.

Jag är just det idag. Friskare. Lite mer medveten och så full av tacksamhet.

Vi som är alkoholister har svårt. Att se en framtid när vi är mitt i vårt missbruk.

Så var det i alla fall för mig.

Det enda jag inte trodde mig ha. Var tid.

Men det har visat sig. Att det enda jag faktiskt ägde som ingen kunde ta ifrån mig. Var tiden jag hade framför mig.

Mitt val om jag ville ha den.

Imorgon ska jag på återträff med de jag delade min behandling med.

En del kommer inte. Det funkar så. Med oss beroende.

Några faller.

Jag älskar dem som var med. Jag älskade dem då och gör det idag.

Det ska bli fantastiskt att träffa mina bröder och systrar, och jag tänker skänka mer än en tanke av värme till dem som inte kommer.

Jag är nykter och ren idag. Mina löften sträcker sig inte längre än 24 timmar framåt.

Det har funkat för mig.

Så jag kommer att vakna imorgon, lova mig själv att jag inte behöver dricka just för den här dagen.

Nästa dag. Tar jag ett nytt beslut.

Livet. Kunde vara så mycket jävligare.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. 16 september, 2014 kl. 11:25

    tänk att man kommer till en vändpunkt i livet när man gläds över andras kamraters framsteg.
    När man levde i knark o fyllans värld var det bara
    JAG.JAG.JAG osv.
    Nu kan jag må så himmla gott över någon annans seger!!! lev väl.

  2. vera
    17 september, 2014 kl. 07:20

    Idag är en dag då du säkert kommer känna extra varmt och tydligt. Tacksamhet, kärlek men också sorg över de som inte orkat denna gång. Önskar dig en alldeles särskilt fin dag idag. Kram Vera

  3. vera
    17 september, 2014 kl. 07:36

    Idag är en dag då din tacksamhetskänsla kommer vara större än någonsin, och kärleken och sorgen med kanske. Fin dag till dig, kram.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

