Hem > Nykterserru > Nykterserru..Att inte passa in.

Nykterserru..Att inte passa in.

aloneNej jag ser inte mig själv som ett offer. Tycker inte synd om mig själv.

Jag har varit där och den lögnen har jag svalt och gjort upp med.

Men sanningen är att jag bygger vidare på mitt liv som nykter med ett stort tungt ok på mina axlar.

Det bara är så.

Jag degraderar mig själv och den jag är till en ensamhet som bygger enbart på svårigheten att tro på att jag kan eller är värd någon annans kärlek.

Om någon skulle säga annorlunda så spelar det ingen roll. Det sitter djupt inom mig.

Känslan av att stå utanför.

Att vara annorunda.

Kanske var det därför jag en gång började dricka och använda droger. Känslan av utanförskap. Vetskapen om att jag alltid låtsades vara nån annan än den äkta. .

Visade mig som den jag trodde att du ville att jag skulle vara.

Jag kan spela rollen av någon som är social och delaktig. Du kommer inte att märka någon skillnad mellan mig och någon annan.

Men jag vet.

Att jag inte riktigt passar in någonstans.

Det är ok. Jag tror ändå att jag kan älska.

Även om det bara är för mig själv.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Misse
    5 oktober, 2014 kl. 04:28

    Åh min fina vän, om du bara kunde se dig själv som vi andra gör! Sköt om dig och många kramar//ML

  2. Ulla
    6 oktober, 2014 kl. 02:56

    Kära Stefan, jag tror att vi alla känner att vi inte passar in, så den känslan är du inte ensam om. Vi är ju alla unika och måste väl acceptera det. Det är ju det som är intressant. Stora varma kramar/Ulla

  3. Anonym
    6 oktober, 2014 kl. 08:10

    Jag hör dig. Och nej alla känner inte detta utanförskap som du beskriver, långt ifrån alla. Ibland funderar jag över om man föddes med en slags inbyggd skam och rädsla i kroppen som gör att man själv ställer sig utanför. Eller är det en stafettpinne man har med sig, ett arv av skevt egenvärde och dålig självkänsla. Jag vet inte. Men jag vet iaf att alla inte alls känner utanförskap, de flesta känner gemenskap. Du skriver asbra Stefan! Kram

    • 6 oktober, 2014 kl. 08:11

      Tack. Det betyder mycket att du ser mig. Kram

    • 6 oktober, 2014 kl. 08:43

      Jag skriver bara om vad jag känner och har inte en aning om hur andra ser det. Härligt att höra att du inte behövt känna det. Kram

  4. 6 oktober, 2014 kl. 08:20

    Mitt liv som barn var byggt på hemligheter. Så jag tvingades att så utanför. Hålla min pappas missbruk och sjukdom hemlig. Så jag kände aldrig att jag var som andra. Jag tror att det gjorde mitt liv till en känsla av att inte vara som andra. Tvingade mig att stå utanför gemenskapen. Utanför.

  5. Anonym
    6 oktober, 2014 kl. 08:52

    Jag blir så glad varje gång du skriver. Kunde lika
    Gärna vart jag vi har sådan lik tankegång så likt. Det skulle vara jättekul att träffa dig .och jag känner igen den där UTANFÖRSKAPET
    Att börja med droger/alkohol för att det skulle HÄNDA något ALLTID. KRAM

    • 6 oktober, 2014 kl. 08:55

      Tack min fina vän. Känner mig lite mer i gemenskapen när du känner igen dig i mig. Gör att jag inte är ensam. Många kramar.

  6. vera
    14 oktober, 2014 kl. 07:26

    Det där är precis jag också. Har inte varit mig själv, den det var menat att jag skulle bli, sedan jag var väldigt liten. Har alltid spelat roller för att passa in. Idag är jag så ”rollfri” jag tror jag kan bli, efter många timmars arbete i terapisoffan. Det hänger ihop med att jag verkligen kom att tycka om mig själv som den jag är, att jag duger. Jag kan stå lite utanför, det är ok. Och konstigt nog känner jag mig mer som en i gänget, en i livet, nu än någonsin. Kanske för att jag inte strävar efter att passa in längre, vad vet jag. Kram

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

