Hem > Nykterserru > Nykterserru..Att mäta det vackra.

Nykterserru..Att mäta det vackra.

vad ser duJag hörde om en man som älskade livet så mycket att han glömde bort att leva.

Han tittade på allt och sa; – Jag älskar det vackra.

Vid sidan av vägen stod han med ett hjärta fullt av kärlek, ögon varma av lycka och en tro på att allt var gott.

Ändå var han ensam.

– Jag ser dig, sa han med värme till de som behövde höra det.

– Jag älskar sanningen, lovade han innerligt till de som ljög.

– Jag lovar dig trohet för alltid, svor han till de som inte fanns eller hörde.

Mitt i det rosa livet stod han fast med en övertygelse om att det enda han behövde göra för att vara lycklig, var att se och uppskatta.

Ändå var han ensam.

En trogen man med en insikt om sin omgivnings svagheter och brister. Med en längtan efter allt vackert som för stunden gömde hans längtan efter det innerliga.

Jag är stark i svagheten. Där bor min styrka, sa han till sig själv.

Min lycka finns bara som en motsats till det dåliga.

Ändå var han ensam.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Anonym
    15 oktober, 2014 kl. 11:50

    Jag gillar verkligen ditt sätt att berätta på ingen glömd eller gömd .råärlig utan massa fåfängs trams.
    Att leva i nuet och kunna se tillbaks på alla fallgropar och tvära stup. Att kunna se sig själv i
    speglen och gilla vad man ser. DET är stort. Broder.

  2. Moa
    29 oktober, 2014 kl. 02:53

    I den mannen kände jag igen mig….men jag kunde inte förstå varför. Nu när jag har läst din text om och om igen tänker jag att det kanske är för att det är lättare så. För om jag alltid ser det vackra och älskar livet och människorna runt omkring utan att någonsin bli personlig – slipper jag rädslan för att inte bli älskad tillbaka. Men ibland försöker jag nog knacka hål på glasbubblan runt om mig för att nå ut ur ensamheten – för även jag har en längtan efter det innerliga.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

