Hem > Nykterserru > Nykterserru.. är jag på riktigt.

Nykterserru.. är jag på riktigt.

junkieJag tänkte så smart.

Om jag låter bli att supa, så kan jag använda istället.

Bara för att visa alla att jag inte var ett jävla fyllo.

Så jag visade dem att jag var narkoman istället.

Men bara enkla droger som grönt och benzo. Lite Oxy och Citodon. Ofta och länge.

Jag bytte tillbaka till alkohol.

Blev fyllot som körde på tjack och tabletter.

Där stängdes dörren till allt som såg snyggt ut.

Så jag låste igen titthålet och lät ingen se mitt missbruk.

Spelar det någon roll vilka droger jag tog. Antagligen är det helt oviktigt.

För mig fanns en sanning jag behövde dölja. Sona och bedöva.

Det spelade ingen roll om jag gjorde det med knark eller alkohol. Så är det nog för oss alla.

Vi som är narkomaner och alkoholister.

Livet vi lever är inte för dig att se och inte för oss att leva.

Idag är det ok. Att se detta.

Smärtsamt såklart. Men likväl en sanning.

Om du någonsin befinner dig på en plats där du får frågan om alkohol är en drog. Så svara inte.

Inte om du inte vet.

För oss som är beroende spelar det sällan någon roll vad det är för drog som för oss bort ifrån platsen vi flyr ifrån.

What ever gets me thrue tha day.. is ok.

Alkohol, tjack, heroin, tabletter…..samma skit.

Jag har 3 år nu.

Det är ett liv.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Misse
    25 oktober, 2014 kl. 07:48

    Då jag inte vet hur du var under de år du använde kan jag bara säga att den du är nu är en fantastisk person och fin vän. Jag är stolt över att känna dig och att din blogg öppnat ögonen på mig….Kraam

  2. elinor myrman
    25 oktober, 2014 kl. 08:11

    Inte är det någon större skillnad på droger dom personlighetsförändrar en på ALLA djävl… sätt!!!!!
    NU kan jag se tillbaka på min drogtid DET var FYLLAN
    Som förde in mig på tjacket. Tabl, USCH O FY…
    jag är SÅ GLAD Att bilolyckan HÄNDE, Den tog BESLUTET ÅT MIG. KRAM

  3. ulla winblad
    26 oktober, 2014 kl. 10:36

    Tack Stefan, jag känner igen tankarna. Man måste ju prata med sig själv hela tiden.. Många varma kramar /Ulla

  4. vera
    27 oktober, 2014 kl. 02:11

    Varmt grattis till tre år, kram Vera

  5. 30 oktober, 2014 kl. 11:28

    Nyöppnad blogg som handlar om mitt tonårsliv som medberoende. Jag har en pappa som är grav alkoholist och har varit det sedan åtta år tillbaka. Jag kommer att komma in på hur alkoholismen egentligen ser ut i Sverige idag. Följ min vardag där jag har valt att leva ett liv utan min pappa och utan mitt medberoende.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

