Hem > Nykterserru > Nykterserru..När det blir verkligt.

Nykterserru..När det blir verkligt.

lostDet är så galet märkligt ibland.

Att det jag ser som nytt idag egentligen alltid har funnits där som en liten varm känsla långt inom mig. Som någonting jag känt och vetat alltid.

Jag som stänger dörrar både bakom och framför mig. Ser någon.

Någon som inte dömmer mig för att jag är nykter alkoholist och narkoman. En vän som bara ser mig.

Så jag vill ta hennes hand och gå igenom staden och ut ifrån det sorgsna in i det ljusa.

Älska hennes ärliga ögon. Det varma som bryter igenom fördommar och visar det vackra.

Hon tror på sig själv och är stark. Gör bara det som är bra. Det är så jag ser henne.

Så jag älskar.

För att hon har en vacker själ som ingen kan ta ifrån henne. Som ingen kan förstöra.

Vi är vänner.

Hon är sin och jag är en nykter alkoholist och narkoman.

Så vi låter tiden ägas av det vi har.

Vårt eget.

Vi stannar en stund i tanken på vad som kunde ha varit. Vänder oss om och tar hand om det vi äger i våra egna liv.

Gör det bästa vi kan där vi står och lever. Det är fint.

En dag.

När tiden är annorlunda, livet ler och solen lovar oss en bra dag.

Går vi de osedda stigarnas väg.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Åsa bokor
    1 november, 2014 kl. 03:10

    Vackert som bara den!

    Skickat från min iPad

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

