Hem > Nykterserru > Nykterserru..tiden är min kronofogde.

Nykterserru..tiden är min kronofogde.

klockaFör första gången på många år vaknar jag mitt i natten och är rädd. Mörkret skrämmer mig.

Rädd för att någonting jag inte kontrollerar ska ta mig.

Kanske är det alla samanlagda skitsaker som kommer tillbaka och spökar för mig. Värken av tänderna som är trasiga efter alla år av missbruk. Ångesten över alla jag sårat och gjort illa. Eller den omöjliga kärleken som trasar sönder allt hopp.

Kanske är det bara min lilla katt som väcker mig.

Mitt liv har varit droger, alkohol och sex.

Full och påtänd går man över alla gränser.

I mängder av lust och drivet av en omättlig längtan efter en dag utan törst. En eld omöjlig att släcka för en liten man utan vilja. Jag var odödlig och full av allt som skulle hända ..imorgon.

Det finns ett pris som ska betalas. En skuld som skjutits framför mig i hela mitt liv och som väntats på att inkasseras.

Han som driver in betalningen glömmer aldrig. Minns allt och ser mig utan ett uns av förståelse eller förlåtelse.

Tiden. Är min kronofogde.

Tro mig, jag vet att mitt liv är en fantastisk resa in i ett nyktert liv. Men min kropp säger annorlunda. Den hänger inte med i tillfrisknandet. Går långsamt och gör ont. Kan inte.. vill inte. Säger nej.

Ibland känns det som om jag är färdig. Som om min klocka går på övertid.

Det tar hårt på mig att inte kunna vara den jag vill.

När själen långsamt börjar bli hel och förhoppningarna sakta blir starkare önskar jag inget annat. Jag skäms över att min kropp inte är hel. Att mina tänder värker. Jag blir ledsen när jag inser att jag är trasig och inte kan repareras.

Ändå mår jag bättre än igår.

För jag hatar inte mig själv längre. Älskar inte. Men har slutat hata.

Solen är lysande demokratisk på samma sätt som beroendet av droger och alkohol. Den lyser på alla lika starkt ,oberoende av vem du är. Så sug i dig…solen när den värmer..

Det är ok.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Jessica Palm
    26 november, 2014 kl. 07:46

    Kram ♡

  2. Anonym
    26 november, 2014 kl. 08:38

    💖

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

