Hem > Nykterserru > Nykterserru.. intaget på dårhuset.

Nykterserru.. intaget på dårhuset.

asylumJag hade ringt någon.

Än idag minns jag inte vem. Det är länge sedan men ändå inte.

Det var kanske bara ett rop på hjälp. Jag vet ärligt talat inte varför.

Ibland känns det som en förlust och ett svek emot mig själv. Att jag var så feg.

Polisen kom och slog in dörren på min illa möblerade kvart. Jag hatade den. Lägenheten.

De skar ner mig och la mig på golvet.

Ambulansen kom. Blåljus.

Snaran som hängde över toalettdörren var dåligt knuten. Gjord på fyllan och i drogrus.

Dåligt gjord. Illa knuten. Illa knuten.

Jag minns den otroliga besvikelsen. När jag insåg att jag fortfarande skulle behöva se en jävla dag till.

Efter utskrivning på sjukhuset hämtade polisen. Illa knuten jävla knutjävel.

Trotsig. Galen. På väg till intaget på Säter.

Vårdbiträden som hatade alla. Såg ner på oss små knarkare och alkoholister. Vi galna.

Övervakade nätter. Tillsyn varje kvart.

Vi rökte. Hela tiden. Varje timme och varje minut.

Rökte våra cigg.

Det enda vi hade som var vårat.

Överläkaren frågade och jag ljög. Det var mitt bästa. Alltid lögnen.

Bara väntade på hemgång. Igen.

När jag ibland funderar och låtsas som om jag inte är en beroende.

Så minns jag. Alla de stunder utanför.

Som var normalt för mig.

Då minns jag och ser. Att jag är en beroende alkoholist och narkoman.

Idag har jag turen att se att jag kan välja ett annat liv.

Men jag glömmer aldrig.

Att älska de som är som mig.

Kram på er.

Kategorier:Nykterserru
  1. Jessica Palm
    2 december, 2014 kl. 01:58

  2. elinor myrman
    2 december, 2014 kl. 08:56

    Vad trevligt att du återvänt till livet .välkommen

  3. Misse
    2 december, 2014 kl. 07:07

    Vilken tur att du ringde någon… Kramar Misse

  4. Sandra
    28 december, 2014 kl. 10:45

    Det är en märklig känsla, inte sant? Att vara besviken över ”misslyckandet”. Jag minns att jag skämdes över att jag inte ens behövde sys.

  5. 13 mars, 2015 kl. 09:32

    Skickar en varm kram

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

Vardag och verklighet i min värld.

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

