Hem > Nykterserru > Nykterserru….fortfarande lite galen. Its ok.

Nykterserru….fortfarande lite galen. Its ok.

Be-NiceDet har gått tid nu och jag är inte samma galna man som för 4 år sedan när jag gick in i min senaste behandling. Jag är alkoholist.

Jag är en annan galen man.

En man som i sina värsta stunder hytter med fingret till katten när jag blir arg. Avsaknaden av ilska är så underbar. En gåva värd allt.

Det fanns en tid då jag var den argaste i världen och hatade allt.

SEX är inget jag saknar. Kanske är jag bara i förnekelse, men jag gillar att vara utan. Ytan av sex är spegeln dit vi tror vi alltid längtar.

Jag hittar inte dit där mina tankar blir allvarliga och stora. De är oftast lite sådär på sned och med en utgångspunkt som bottnar i det korta perspektivet. Det är ok.

För mig har det varit viktigt att förstå att jag har blivit skadad av mitt liv, men att jag fortfarande har förmågan att älska och känna.

Men jag är glad i att jag nästan alltid i mina beslut tänker på att jag vill andra väl. Dig och mina barn. Vänner och alla de som hjälpt mig, då när livet stod och balanserade på knivseggen.

Jag önskar att jag kunde vara i livet där viktiga saker som pengar gjorde mig till en mätbar man. Ibland. Men jag är inte rik på saker. Bara på en längtan av att vilja vara bra.

Kanske har livet jag levt gjort mig till den jag är, eller så var jag redan ifrån början den man som formade det liv jag levt.

Det spelar inte så stor roll.

Jag tror på att platsen jag tar har en mening. För mig eller nån annan.

Kram

Kategorier:Nykterserru
  1. Jessica
    19 augusti, 2015 kl. 09:30

    Tack för att du finns. Jag bara älskar att läsa det du skriver. Det berör mig. Spännande att mötas över en kopp kaffe eller en bit mat. Kram ♡

  2. Anonym
    20 augusti, 2015 kl. 08:59

    Tack

  3. Anonym
    26 september, 2015 kl. 09:05

    Stefan dina ord o känslor är lika sanna som alltid.är på min dotters bröllopp.
    Så ha en bra dag

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

En Utrikesministers Vardag Och Verklighet

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

