Hem > Nykterserru > Nykterserru…den där dagen i taget.

Nykterserru…den där dagen i taget.

bull

Hej.

Jag heter Stefan och jag är alkoholist.

De orden och tanken är grunden i allt jag borde göra. Men inte gör.

Jag glömmer. Väljer att glömma.

I mycket av det jag gör så har jag låtit andra saker varit viktigare.

Som jobbet och vad andra tycker.

Det är inte så enkelt ibland att vara alkis eller narkoman. Att stå för det.

Slutar man gå på AA så blir det svårare än du anar.

Jag hade svårigheten med att komma ihåg att jag var beroende så snart jag började må bra och få tid. Det var den jobbiga tiden.

Då när jag för mig själv kunde säga att jag inte längre hade några konsekvenser. När jag inte längre sårade och gjorde någon illa. Då var det enkelt att vara alkoholist.

Men jag är ju alkis och narkoman varje jävla dag. Varje dag. Även när jag inte mår skit.

Det är det stora hemliga problemet. Att jag inte mår dåligt. Att jag inte får det jag förtjänar.

Så lösningen är enkel. Lika enkel som att sätta en kula. Bara lite mer långsam.

Du behöver inte älska mig. Inte ens säga att du bryr dig.

Men jag hoppas du minns mig.

Kram.

Kategorier:Nykterserru
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Fyrfalks Caminoblogg - pilgrimsvandring på el Camino

St-Jean-Pied-de-Port - Santiago de Compostela - Fisterra

En Orädd Blogg

För Livrädda. Och resterande promille...

UnPickled Blog

How I Secretly Quit My Secret Habit of Secretly Drinking

pumimatte

Allt mellan himmel och jord...

Nykterserru ...

En nykter alkoholist som en dag i taget snubblar vidare in i livet

våldsmotstånd

Mot våldet i samhället.

Beroende

ställ frågan.... boka samtal....

Alla Dessa Dagar

Vardag och verklighet i min värld.

Alkoholist jag?

Tid tar tid!

